Barion Pixel

Általános szerződési feltételek

A webáruházat üzemeltető vállalkozás adatai

Név: Czakó László EV

Székhely: 2760 Nagykáta, Futó utca 4.

Adószám: 45711015-1-33

Cégjegyzékszám, nyilvántartási szám: 58296471

Kapcsolattartó neve: Czakó-Kápolnási Eszter

Számlavezető bank: OTP Bank NYRT.

Számlaszám: 11742063-21459997

(továbbiakban Eladó)

A webáruház elérhetőségei

Levelezési cím: HU 2760 Nagykáta, Futó utca 4.

Telefonszám: +36 30 2282670

A cég elektronikus elérhetősége:

A webáruház domain címe: https://kapolnasimini.hu

Tárhelyszolgáltató adatai

Üzemeltető: Rackforest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. emelet B05001
E-mail: info@rackforest.hu
Cégjegyzékszám: 01-10-142004
Adószám: 32056842-2-41

Telefonszám:+36 1 211 0044

E-mail: info@rackforest.hu

Alapfogalmak

Áru: a weboldalon eladásra szánt ingó dolog

Felek: Eladó és Vevő együttesen.

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik résztvevője fogyasztónak minősül.

Funkcionalitás: a termék azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse.

Gyártó: a termék előállítója

Hibás teljesítés: A termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben, vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Jótállás: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban, vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás lehet kötelező és önkéntes szerződéses. A kötelező jótállás szabályait Kormányrendeletben rögzítették.

Tartósság: egy termék azon képessége, hogy megőrizze a megkövetelt funkcióit és teljesítményét szokásos használat mellett.

Termék: A webáruház által értékesítésre szánt áru

Térítésmentesen: az áru szerződésszerűvé tétele érdekében felmerült szükséges költségek – különösen a postaköltség, a szállítási költség, a munkaerőköltség vagy az anyagköltség – megfizetése nélkül.

Vásárló: A webáruházon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy.

Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy, ideértve azt a személyt is, aki a vállalkozás nevében, vagy javára jár el.

Vételár: az áruért fizetendő ellenszolgáltatás.

A szerződés tulajdonságai

A https://kapolnasimini.hu webáruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti

szerződés tárgyát. A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termékoldalon találhatók. A termék mellett található vételár forintban értendő és mindig a kiválasztott termék bruttó ára.

A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem minősül írásban kötött szerződésnek és nem kerül iktatásra. A szerződés a későbbiekben nem kereshető vissza. A szerződés magatartási kódexre nem utal.

A rendelés menete

1. A termék kiválasztása

A vásárló a kiválasztott termék nevére, vagy fotójára kattintva megtekintheti a termék bővebb ismertetőjét. A termékfotón látható dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve abban az eseteben, ahol a termékleírás azt külön kiemeli.

2. A termék kosárba helyezése

A termék darabszámának megadását követően a vásárló a KOSÁR gombra kattintva tudja egy virtuális kosárba helyezni a terméket. A termék kosárba helyezésével még nem jön létre fizetési kötelezettség. Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni, válassza a VISSZA A TERMÉKEKHEZ gombot és tegye a kosárba a továbbiakban megvásárolni kívánt terméket, vagy termékeket. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

3. A kosár tartalmának megtekintése

A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, abban az esetben a DARABSZÁM oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a FRISSÍTÉS gombot. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg a TÖRLÉS gombot. Amennyiben nem szeretne további terméket vásárolni és a termék, vagy termékek darabszámának és árának ellenőrzése során mindent rendben talál, abban az esetben kattintson a TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ gombra.

4. Regisztráció

A webáruházban lehetősége van regisztrálni, vagy regisztráció nélkül vásárolni. A regisztrációval gyorsabban tud a következő alkalmakkor a webáruházban vásárolni, naprakész lehet a rendelései állapotát illetően és figyelemmel kísérheti korábbi rendeléseit. Amennyiben regisztrál, akkor a regisztrációhoz szükséges adatok megadása után tud továbblépni a rendelési folyamatban. Amennyiben Ön már regisztrált vásárlónk, abban az esetben a bejelentkezéshez szükséges adatok megadásával továbbléphet. Ha a regisztráció nélküli vásárlás mellett dönt, akkor a számlázási és szállítási adatok megadása után tud továbblépni a rendelési folyamatban.

5. A vásárlással, szállítással és fizetéssel kapcsolatos adatok megadása

A rendelés során a számlázással kapcsolatos adatok (név, cím, e-mail cím, telefonszám) megadása szükséges. A webáruházrendszer a számlázási adatokat automatikusan tárolja, mint szállítási adatok. Amennyiben a számlázási és a szállítási adatok eltérőek, abban az esetben a A SZÁLLÍTÁSI CÍM MEGEGYEZIK A SZÁMLÁZÁSI CÍMMEL rubrikában lévő jelölést el kell távolítani, és a szállítási adatokat meg kell adni. A rendelési adatok megadása során Önnek lehetősége van a termék átvételi és fizetési módját kiválasztani. A MEGJEGYZÉS szövegdobozba tetszőlegesen adhat meg információkat a rendelésével kapcsolatban.

6. A rendelés ellenőrzése

A rendelés elküldése előtt még egyszer leellenőrizheti a megvásárolni kívánt termék árát, szállítási költségét, illetve a szállítási és számlázási adatokat. Amennyiben hibát észlel, abban az esetben nyomja meg a VISSZA gombot és a szükséges módosításokat végezze el!

7. A rendelés véglegesítése

Amennyiben a rendelés ellenőrzése során mindent rendben talál, elolvasta és elfogadja az

Általános Szerződési Feltételeket, továbbá tudomásul veszi, hogy a rendelése fizetési

kötelezettséggel jár úgy a jelölő rubrikát pipálja ki és a MEGRENDELEM gomb megnyomásával

küldje el rendelését.

A webáruházban történő rendelések esetén a Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és

az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó az webáruházon

keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A webáruház által küldött automatikus rendelés

visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának. A rendelés elküldésekor a

Felhasználó tudomásul veszi, hogy a rendelése átvételi és fizetési kötelezettséggel jár.

Árak

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyek a webáruházban a termékek mellett

találhatók. Az árak bruttó árak.

Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Szerződési Feltételek között is megtalálható.

Eljárás hibás ár esetén

Minden igyekezetünk ellenére előfordulhat, hogy a webáruházban a termék hibás áron szerepel.

Hibásnak feltüntetett árnak minősül főként a 0 Ft-os termék ára.

Hibás áron történő rendelés estén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vevőt a termék helyes áráról. A Vevő ezt követően eldöntheti, hogy kéri-e a terméket a valós áron, vagy lehetősége van, hogy bármely jogkövetkezmény nélkül elálljon a szerződéstől.

A rendelés feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9:00-16:00 óráig történik.

Természetesen a Vásárló ezen időintervallumon kívül is leadhatja a megrendelését, amely a

következő munkanapon kerül feldolgozásra.

A rendelés teljesítése

A készleten található termékeket 3-5 munkanap munkanapon belül kiszállítjuk; a rendelésre készített tételek elkészítési határideje termékenként eltérő lehet – ez minden termék esetében fel van tüntetve.

Amennyiben az Eladó, a szerződésben megjelölt terméket azért nem tudja kiszállítani, mert az nem áll rendelkezésére, abban az esetben a Vevőt erről a tényről köteles haladéktalanul tájékoztatni, illetve a már kifizetésre került összeget a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb harminc napnál nem később a fogyasztó részére visszatéríteni.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására, vagy

törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem

véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a

kívánt oldal megjelenéséig, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után

szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén

tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az

Eladó, a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót

érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott e-mail cím, vagy a

postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a

szerződés létrejöttét.

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mail visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását

követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és később egyet a várható

szállítási időpontról, vagy a rendelés elfogadásának tényéről. Telefonos egyeztetés esetén hívja a

webáruház telefonszámát, vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét. Eladó köteles

a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül – 48 órán belül – visszaigazolni. Amennyiben ez

nem történik meg, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelése és nem köteles a

kiszállított terméket átvenni.

Termék ellenőrzése

Termék ellenőrzés: A vevőnek minden esetben célszerű az áru sértetlenségét kézhezvételekor

ellenőrizni. Ha futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a

terméket, készíttessen jegyzőkönyvet.

Fizetési módok

Banki átutalás: Amennyiben a megrendelt termék árát banki átutalással szeretné kiegyenlíteni,

abban az esetben válassza a Banki átutalás fizetési módot. A megjegyzés rovatba írja be a nevét

és a rendelési azonosítót. Az átutaláshoz szükséges adatok (Kedvezményezett neve,

Kedvezményezett bankszámlaszáma, Kedvezményezett bankja) megtalálhatók a webáruházat

működtető vállalkozás adatai között.

Bankkártyás fizetés: Webáruházunkban gyorsan és biztonságosan fizethet bankkártyával.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Bankkártyás fizetés lépései: Válassza ki a megrendelni kívánt terméket, melynek összegét

bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni. A fizetési módok közül válassza ki a bankkártyás fizetési

módot. Ezt követően átirányítjuk a megadott Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a

kártyaadatait tudja megadni a fizetés megkezdéséhez. A kártyaadatok megadását követően a

Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót. A fizetést követően Ön visszatér a

webáruházunk oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást. A sikeres tranzakciót

követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni engedélyezést jelenti – a

kiválasztott Bank elindítja a Vevő kártyájának megterhelését a kiválasztott áru(k) ellenértékével.

Eljárás át nem vett csomagok esetén

Ha a Megrendelő nem veszi át a megrendelt csomagot és nem jelezte a 14 napon belüli elállási

szándékát az Eladó felé, úgy szerződésszegést követ el Ptk 6:156 § (1) bekezdés szerinti

késedelembe esik. A Megrendelő a csomag át nem vételével nem teljesítette a szerződésben

foglalt kötelezettségét (a teljesítést nem fogadta el) így az Eladó az át nem vett csomaghoz

kapcsolódó szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a

Felhasználókkal szemben. Továbbá felhívjuk a figyelmet, hogy az így keletkezett jogi igényeink

érvényesítése érdekében igénybe vett követeléskezelő és/vagy ügyvéd segítségét, így a

szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai)

megfizetése is a Megrendelőt terheli. Eladó jogosult a Megrendelővel kötött szerződést a

szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani, a Felek a felmondás elfogadására

elfogadják a Megrendelő által a rendeléskor megadott emailt. A felmondás időpontja az az

időpont, amikor a felmondást tartalmazó email a Megrendelő email fiókjába megérkezik.

Szállítási módok

Foxpost csomagautomata: ez egy egyszerű, rugalmas, érintkezésmentes és környezettudatos csomagátvételi mód. Az országos, folyamatosan bővülő csomagautomata-hálózat automatái könnyen hozzáférhetőek az ország számos pontján, és reggeltől estig elérhetőek. Miután átadtuk a Foxpostnak a csomagot, várhatóan 1-2 munkanap alatt kiszállítják a választott automatába, majd sms-ben küldenek egy értesítőt és egy egyedi kódot, mellyel 3 napig átvehető a csomag.

Fontos: az automatáknál csak kártyás fizetésre van lehetőség! A szállítási díj: 1142Ft

Az automaták listája és további információk:

https://foxpost.hu/csomagautomatak

MPL házhoz szállítás: ennél a szállítási módnál a MPL futárszolgálat házhoz viszi Önnek a csomagját. A kézbesítés munkanapokon 8 – 17 óra között történik. Amennyiben az első kézbesítés sikertelen, a futár egy értesítőt hagy a postaládában az újabb kézbesítési kísérletvárható időpontjával. Abban az esetben ha a kézbesítés másodjára sem sikerül, 5 napig átvehető a helyileg illetékes postán. Azt hogy a kézbesítés napján a futár milyen időpontban érkezik, minden esetben a futár napi útvonalától függ, előre nem lehet megmondani.

Az 1:6 méretű babaház méretei miatt csomagautomatába nem helyezhető el, ezért ennél a terméknél házhozszállítás vagy személyes átvétel lehetséges 

Személyes átvétel: a kapcsolattartási telefonszámon előre egyeztetett időpontban és helyszínen lehetséges (Pest megyében)

Külföldre történő értékesítés

Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli Vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt Áruk kiszállítását.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni a Vásárlóval.

Az Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Áruval kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.

A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,

Az Eladó visszatarthatja az Áru átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru esetén a Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben az Áru ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Az Eladó az Áru átadása érdekében a magyar Vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi Vásárlóknak is.

Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint kérheti az Áru szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon. Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint választhatja az Áru személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi Vásárló is. Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy az Áru szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar Vásárlót ez a jog nem illet meg.

Az Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben a Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, az Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti a Vásárló számára.

Elállási jog

Amennyiben a vásárló által megrendelt termék nem áll az eladó rendelkezésére, abban az

esetben az eladó fenntartja a jogot, hogy a már visszaigazolt rendelést részben, vagy egészben

visszautasítsa. Részben történő teljesítésre a vevővel történt egyeztetést követően kerülhet sor.

Ha az eladó a szerződéskötésben vállalt kötelezettségének nem tud eleget tenni, abban az

esetben köteles a megrendelőt a lehető leghamarabb tájékoztatni.

A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. Vevő a szerződési feltételek elfogadásával

nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A Fogyasztót megillető elállási jog ismertetése:

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14

napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben az Eladó köteles a fogyasztó

által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának

kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó részére. Az Eladó az elállási

jog érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget – ideértve a kiszállítási

költséget is – visszafizeti a fogyasztó részére.

Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének

nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó

a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát

követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva

álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik,

úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az

utoljára kézbesített tétel vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az

elállási joggal.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt

megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati

kötöttséget megszünteti.

A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is

gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó elállási szándéknak bejelentésére felhasználhatja az alábbi

elállásinyilatkozat-mintát is:

Elállási / Felmondási nyilatkozat minta

A fogyasztó az alábbi elállási minta kitöltésével és elérhetőségünkre történő visszajuttatásával is

gyakorolhatja az elállási jogát (csak a szerződéstől való elállási / felmondási szándék esetén

töltse ki és juttassa vissza).

Címzett: Czakó László E.V.

Cím: 2760 Nagykáta, Futó utca 4.

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló

szerződés tekintetében:

Termék/ek neve/i:

Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt: ………………………………

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított

14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az

elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára

adás dátumát, email-en keresztül történő jelzés esetén az email küldésének idejét kell figyelembe venni.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása, vagy felmondása esetén

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a

vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított

tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes

összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült egyéb költségeket, mint például a

kiszállítás költsége. Az Eladó azonban nem köteles a fogyasztó része megtéríteni azon

többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő

szállítási mód választásából adódik.

A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelő elállás, vagy felmondás esetén az Eladó

a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező

módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más

fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem

terhelheti.

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási

módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

Az Eladó jogosult a fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani,

amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt

visszaküldte. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga

fuvarozza vissza.

A vállalkozást a szerződés szerinti főkötelezettsége teljesítéséért járó ellenszolgáltatáson felül

további pénzbeli követelésre feljogosító szerződési feltétel különösen nem tekinthető olyannak,

mint amit a fogyasztó kifejezetten elfogadott, ha a vállalkozás olyan alapértelmezett opciót (előre

kitöltött mezőt) alkalmaz, amelyet a fogyasztónak a többletösszeg fizetésének elkerülése

érdekében el kellene utasítania. Ebben az esetben a vállalkozás köteles a fogyasztó részére az

így kifizetett összeget visszatéríteni.

A fogyasztó kötelezettségei elállás vagy felmondása esetén

Amennyiben a fogyasztó élni kíván az indoklás nélküli elállási joggal, abban az esetben köteles az

elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől számított 14 napon

belül az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:

Postázási cím: HU 2760 Nagykáta, Futó utca 4.

Email cím: kapolnas@kapolnasimini.hu

Amennyiben a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően élni szeretne

az elállási jogával, úgy köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől

számított tizennégy napon belül az Eladó által megjelölt címre visszaküldeni, illetve a

vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A

határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban

felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezenfelül

egyéb költség nem terheli. Webáruházunk esetében az Eladó nem vállalja át az áru

visszaszállítási költségét, így az a vásárlót terheli.

Abban az esetben, ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a

terméket kifuvarozták a fogyasztónak, az Eladó saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha

az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához

szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a

fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a fogyasztót nem tájékoztatja az elállási jogról.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az

Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv valamint

fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Kérhet kijavítást, vagy kicserélést, kivéve ha ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, abban az esetben igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott

kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve

ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell,

hogy a teljesítést követő 12 hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés

időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével

összeegyeztethetetlen.

Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje

1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul. Fogyasztónak minősülő vásárlók esetében,a

kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 2 év, amely a teljesítés, vagyis az átadás napján

indul. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az

időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. A fogyasztónak az

árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell

bocsátania. A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a

kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és

céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra

vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és

a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe

helyezés költségeinek viselését. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege

megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által

ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével. A fogyasztó adásvételi szerződés

megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre

vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. Ha a hibás teljesítés az adásvételi

szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a

szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az

adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt

szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el

észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

 Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján

szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a fogyasztónak a vállalkozás

költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

A kellékszavatossági jogok sajátos szabályai áru, digitális elemet tartalmazó termék, szolgáltatás

adásvétele esetén

A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés

lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak.

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a )a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbiakat:

»  A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét.

»  Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru

jellegének és céljának megfelelően a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek,

akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem

megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy

az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

b) megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

c) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

d) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

e)  a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló,

hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem

nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a

vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen. A fogyasztó jogosult a vételár

még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben

visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével

és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak

felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő

hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított

két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó

és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is

megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki

érvényesen. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön az Eladóval szemben

érvényesítheti kellékszavatossági igényét. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai

érvényesítésének? Áru adásvétele esetén az eladástól számított 12 hónapon belül a

kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön

igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. Az adásvételtől számított 12

hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a

teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó eldöntheti, hogy a korábban ismertetett;

kellékszavatossági jogot vagy; termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi

követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő

tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven

belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben

gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell

bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha

bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt

felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt

egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének

eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre

vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

 Az eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt

új tartós fogyasztási cikkek eladása esetén a jótállási jog érvényesítése során a fogyasztó

kijavítási, kicserélési, vagy pénzvisszafizetési igénnyel élhet.

A fogyasztó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletet alapján javítást, vagy cserét igényelhet,

kivéve ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek –

másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget

eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a

szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott

érdeksérelmet.

A fogyasztó ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a

kötelezett a kijavítást, vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben

foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz, vagy

kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A 2021 január első napjától az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre hibás

teljesítés estén az Eladó jótállásra köteles.

1.Jótállás időtartalma

Hibás teljesítés esetén a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján a termék ára határozza meg a

jótállás időtartamát az alábbiak szerint:

•10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

•100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

• 250 000 forint eladási ár felett három év

E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe

helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe,

akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás

napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt

rendeltetésszerűen nem használhatta.

2. Jótállás igény érvényesítése

A jótállást a fogyasztó a jótállási jegy bemutatásával gyakorolhatja. A jótállási jegy szabálytalan

kiállítása, vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás

érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása

esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését

igazoló számlát, vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok

az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállási igény érvényesítésének nem feltétele a termék csomagolásának megőrzése és

visszaszállítása.

3. Jótállási időn belüli javítások

3.1. A jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő meghibásodása esetén

a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó

eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni.

Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által

bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton számlán,

nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

3.2. Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől

számított 30 napig nem kerül sor,- a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás

köteles a fogyasztási cikket a harminc napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon

belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó

által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton számlán

vagy nyugtán feltüntetett vételárat a harminc napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét

követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

3.3. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal (a háromszori javítás nem

ugyanazon hibára vonatkozik) történő kijavítást követően ismét negyedszer is meghibásodik – a

fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi

V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos

leszállítását a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási

cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a

fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról

szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a 8 napon belül a

fogyasztó részére visszatéríteni.

3.4. Amennyiben a termék javítható a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a javítást vagy a

cserét legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a javítási idő vagy a csere ideje a 15 napot

meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a javítás vagy a csere várható

időtartamáról. A tájékoztatás történhet elektronikus úton is, ha ehhez a fogyasztó előzetesen

hozzájárult vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon is történhet.

3.5. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

3.6. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül,

    –  A termék hibája nem rendeltetésszerű használat miatt jelentkezett;

    –  A terméket szakszerűtlenül helyezték üzembe/szerelték össze;

    –  A termék hibáját túlfeszültség, hálózati hiba, elemi kár okozta;

    –  A termék hibája már a vásárláskor ismert volt;

    –  A Vásárló által jelzett hiba nem észlelhető.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és

jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a

jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

3.7. Amennyiben a Vásárlónak a jótállással kapcsolatos minőségi kifogását az illetékes nem,

vagy nem megfelelően rendezte, a Vásárló jogosult a megyei kereskedelmi és iparkamarák által

működtetett békéltető testület eljárását kezdeményezni.

4. Hova fordulhat a fogyasztó a javítás iránti igényével?

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely

telephelyén, fióktelepén, és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál

közvetlenül is érvényesítheti.

5. Jótállási jegy

A jótállási jegy átadásának kötelezettsége minden esetben a terméket értékesítő vállalkozást

terheli. 2021 január1-től papír alapon és online is át lehet adni a jótállási jegyet.

A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását, vagy

üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus

dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím

formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy

letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét

biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a

termék átadását, vagy üzembe helyezését követő napon köteles.

Vásárlás utáni ügyfélszolgálat

A vásárló a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot

az ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás, vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt

termékkel kapcsolatban.

Az ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 30 2282670

Az ügyfélszolgálat e-mail címe: kapolnas@kapolnasimini.hu

Vásárlói vélemény

Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezeljük.

Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos

panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére az alábbi

elérhetőségek egyikén.

Levelezési cím: HU 2760 Nagykáta, Futó utca 4.

Telefonszám: +36 30 2282670

Email cím: kapolnas@kapolnasimini.hu

A vállalkozás a vásárló szóbeli panaszát (ide értve a telefonon tett panaszt is) köteles azonnal

megvizsgálni és lehetőség szerinte orvosolni. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges,

vagy az ügyfél nem elégedett az adott azonnali válasszal a vállalkozás jegyzőkönyvet vesz fel és

annak másolati példányát -szóbeli panasz esetén- a helyszínen a fogyasztónak átadja. A

vállalkozás az e-mailen, telefonon vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban

válaszolni és a panaszos részére a beérkezésétől számított harminc napon belül

elküldeni. Telefonon közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítóval ellátni

A panaszról felvett jegyzőkönyv kötelező tartalmi elemei:

» a fogyasztó neve;

» a fogyasztó lakcíme, telefonszáma;

» a panasz benyújtásának helye, ideje, módja;

» a panasz alátámasztásához szükséges dokumentumok jegyzéke;

» a panasszal érintett termék vagy szolgáltatás megjelölése;

» a panasz rövid leírása;

» a meghatalmazott útján eljáró fogyasztó esetében érvényes meghatalmazás;

» a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje;

» a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás

felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével- a fogyasztó aláírása

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig

köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni.

Amennyiben az Eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak, úgy azt

köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban

tájékoztatást adni a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint mely panaszügyintézési

lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye, vagy

tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét,

internetes elérhetőségét és levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a

vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi

eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a

tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a

fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi hatóság

A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikkal a lakhely szerinti illetékes fogyasztóvédelmi

hatósághoz fordulhatnak. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi

eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemmel kapcsolatos elsőfokú hatósági feladatokat a

fogyasztó lakhelye szerinti illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el melynek

elérhetősége az alábbi linken található:

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

Békéltető Testület

Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk, abban az esetben Ön velünk szemben

jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti

illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére

indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát

közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a

szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben.

További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye; annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll; ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét; a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját; a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással; a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást; tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.

Végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának.

Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó

bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó

megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető

testületi eljárásban.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Tel.: (+36) 76 501 525, 501 532

Fax: (+36) 76 501 538

Mobil: (+36) 70 938 4765

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Baranya Vármegyei Békéltető testület

7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,

telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422

e-mail: info@baranyabekeltetes.hu

web: www.baranyabekeltetes.hu

Békés Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

Telefon: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon:46/501-090 (új ügyek)

46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap cím : bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán

Telefon: +36-62/554-250/118

Ügyfélfogadás: H-P: 9.00-11.00 között

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Lencsés Hajnalka békéltető testületi ügyintéző,

Telefon: 06-22/510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: 06-96-520-217

email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

https://bekeltetesgyor.hu/

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint

Telefon: +36 36 416-660/105 mellék

E-mail: bekeltetes@hkik.hu

Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440.

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8.

Tanácsadás: II. emelet 212. szoba.

e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

telefon: 20/373-2570

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-010

Fax: 06-34-316-259

Email: bekeltetes@kemkik.hu

https://kem-bekeltetes.hu/

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14.

Telefon: 06-32-520-860

E-mail: nkik@nkik.hu

Web: www.nkik.hu , www.bekeltetes-nograd.hu

A testület hivatali kapujának elérhetősége: KRID: 166469396

Pest Vármegyei Békéltető Testület

székhelye:1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Telefon: 06-1-792-7881

Honlapunk: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php

vagy www.pestmegyeibekelteto.hu

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefon: 06-82-501-000,  06-82-501-026

e-mail cím: skik@skik.hu

www.skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefon: 06-42-420-180

Fax: 06-42-420-180

e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

Elnök:   Mónus Gréta

Cím:   7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefon:      06-74-411-661

Mobil:         06-30-664-2130

Fax:            06-74-411-456

E-mail:  kamara@tmkik.hu, monus.greta@tmkik.hu

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645

Pergel Bea Békéltető Testületi munkatárs

e-mail: bea@vmkik.hu

Dr. Kövesdi Zoltán  a Békéltető Testület elnöke

telefon: 30/9566-708

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121,

a kamara titkársága: 06 88 814-111

Fax: 06-88-412-150

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

http://www.bekelteteszala.hu/

Bírósági eljárás

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett

eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz

fordulni.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: 

az eljáró bíróságot; a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak

előadásával; azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára

bizonyítékként hivatkozik.

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen

keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül

rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják

érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol

minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással

kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület

látja el.

Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Hatályba lépés dátuma: 2024.01.28